Home » zdraví lidé » Zdravé potraviny nejen proti stresu

Zdravé potraviny nejen proti stresu

zdravé potraviny článek

Při velkém pracovním stresu většinou jídlo opomíjíme, nestíháme a řešíme to často pak špatně, jíme až večer a to nepříliš zdravě, sáhneme po sladkém nebo nezdravém. Kdybychom zvolili ty správné potraviny,  i v průběhu v pracovní doby, tam kde to samozřejmě je možné, naše napětí by se tak mohlo zmírnit, začneme se lépe soustředit a naše zažívání nám poděkuje.

Jaké jsou ty protistresové potraviny?

  • Borůvky, tzv. superpotravina, která obsahuje množství vitamínů a minerálů, mají protirakovinné účinky a uklidňují
  • Mléko je zdrojem vitamínu D
  • Červené maso, nejlépe bio kvality
  • Tučné ryby jako například losos, obsahují omega-3 nenasycené mastné kyseliny
  • Zelená listová zelenina jako listový špenát, čínské zelí, obsahují kyselinu listovou
  • Banány obsahují aminokyselinu tryptofan, která se v těle mění v serotonin a obsahuje vitaminu B6
  • Kešu oříšky, madle a pistácie, obsahují vitaminy skupiny B a hořčík, který přispívá ke zklidnění
  • Citrusové plody jako pomeranče a mandarinky obsahují vitamin B8
  • Celozrnné výrobky Vyrovnávají hladinu krevního cukru a tím i  psychiku
  • Ovesné vločky
  • Lněné, dýňové a slunečnicové semínka jako zdroj hořčíku.
  • Čokoláda s vysokým obsahem kakaa

 

Jana Efmertová

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *